En milstolpe

Ja jag skriver faktiskt även fast Grey's Anatomy är på tv, kan faktiskt göra två saker samtidigt ;)

Behöver tjöta lite tror jag.
För det första, tro det eller ej men jag har slutat röka. Är inne på dag sex på mitt nya liv.
För det känns faktiskt så, som ett helt nytt liv. Även fast jag bara har rökt i 5-6 år så kan jag faktiskt inte minnas hur det var utan ciggaretten. Och det är verkligen skillnad. Valde iallafall en passande tid nu när vintern kommer. Slippa stå ute och frysa röven av mig. Slippa ha hosta i flera veckor för att jag får en liten förkylning.
Började med att ta nikotintuggumin men insåg rätt snart att det bara är totalt värdelöst. Ta bort ciggaretten men behålla beroendet som enbart lär göra det lättare att ta den där ciggaretten igen. Så jag kör fritt fall här ;) Läser också "mirakelboken" Äntligen rökfri och författaren kommer med många bra synpunkter som jag tar till mig men hälften av tiden är han en idiot också och irriterar mig :P

Däremot så känner jag att min redan existerande ätstörning inte blir bättre direkt.. Känns som om jag bara äter och äter men jag blir inte mätt. Fortsätter det såhär så kommer jag bli så fet att jag inte kan leva med mig själv. Och då gör det ingen nytta att jag slutade röka. Försöker äta mycket frukt dock men ändå.
Men vi tjocka människor är ju ett helt annat släkte. Satt och funderade på detta förut  i och med alla skriverier kring Lindex. Men de är ju inte de enda, detta gäller alla klädbutiker, det kanske media ska tänka på istället för att ösa över en massa skit på bara en kedja. Men just när Lindex sa att detta var okej för att plus-storlekar kan köpa kläder av märket Generous. Som för övrigt ofta är skitfula kläder i jämförelse med de "vanliga" kläderna. Även att så fint kalla märket Generous, ett fint ord för fet.. Men att man ens behöver göra en egen kollektion för tjocka människor. Visst, smala människor har större köpkraft men det är egentligen inte konstigt då kläder ofta skapas för smala människor. Jag kan prova ett plagg som ser snyggt ut på smala vännen men på mig ser det helt flummigt ut. Alltså skapas en dålig cirkel. Kappahls märke för tjockisar 'är dock värst, tält täcka av blommor. Hur många tjejer i min ålder gillar det?
Aja, nu har jag fått tjöta av mig lite.. Dags för True Blood

Dagens visdom: Var alltid kritisk, ta ingenting för sanning

Dagens låt: Ni får välja själva för jag orkar inte. Lyssna gärna på ledmotivet för True Blood dock..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0