EU-val och sömnbrist

Tittade på valvakan igår och det känns ju bara som ett skämt. Den otroliga hystering över Piratpartiet osv. Tror alla jag känner som röstade mer eller mindre röstade på PP. Och jag förstår inte varför. Jag är emot FRA och allt tjafs däromkring men att rösta in ett parti som bara sköter den frågan är absurt, sen har de ändå bara ett mandat så de kommer inte ha ett piss att säga till om.  Är det inte bättre att rösta på att parti som har samma åsikt som PP men ändå har en heltäckande politik? De lär ju kunna säga till om i ett större omfång. Förstår att folk är trötta på de gammla partierna som bara maler på men om PP får igenom sin agenda vad ska de göra inom EU sen? Sitta och rulla tummarna? Totalt meningslöst att lägga röster på dem. Som om Sverige har så mycket att säga till om inom EU ändå. Jag säger bara bort med skiten, vi har inte där att göra. Tror inte svenskarna ens visste vad de röstade om när de röstade Ja till EU... Billigare choklad? Skitsnack..

Valde att titta på koreansk monsterfilm istället. Den var faktiskt bra. Idag sågs det "Children of men", väldigt bra film. 18 år sedan ett barn blivit fött och det är kaos över hela världen. Riktigt fräck historia.
Hade skola idag, skulle gruppvis redovisa de utredningar vi hade gjort. Snacka om att jag är med i den flummiga gruppen :P Men det är inget nytt, har en tendens till att hamna med de flummigaste människorna. Iallafall sen gymnasietiden. Jaja, iallafall. Det gick väl bra ändå, tyckte vi hade gjort ett bra jobb då vi fokusera mer på diskussionen än att få gjort en utredning. Det är för lite diskussion om sådana saker idag. Tyvärr så sov jag ingenting inatt så höll på att nicka till de sista tio minutrarna innan lunch så beslöt mig för att gå hem då och missa föreläsningen om LSS. Sov gött till kl 17 :P Imorgon är jag ledig så ska passa på med sovmorgon och fixa ett missat seminarium. Men först.. Arkiv X!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0