För första gången..

..så skriver jag blogg på vår bärbara dator istället. Tyvärr så verkar vår stationära ha tagit semester eller nått. Den vill helt enkelt inte ens starta upp så vi får lämna in den nu i veckan för att se som är fel. Som tur var har vi sedan tidigare iaf installerat allt så vi kan ha trådlöst internet så vi kan iaf sitta på den här istället. Tack o lov.
Sitter nu och är allmänt mätt efter ha ätit mumsig kinamat, strimlad biff med bambuskott ofcourse ^^ vi har tidigare under dagen varit hos svärfar med tillhörande sambo då hon fyllde år nyligen. Så blev lite paj och sånt. (Kort paus för att gå till Statoil för att lämna tillbaka filmer)
Igår var vi ute i skogen i svärmors nya hus eller gård ska man nog kalla det. Var lite kallt men mysigt med kräftskiva och allmänt tjöt. Fick iaf mycket beröm för mitt hår =)
Imorgon börjar föreläsningarna igen, vi börjar med det biologiska inom psykologi. Är tydligen den tråkigaste delen så är väl skönt att få det avklarat först. Väntar med att läsa boken tills efter föreläsningen tror jag för att få lite förkunskaper först. Annars kommer jag nog inte förstå mycket tyvärr. Visst att jag läste psykologi a och b i gymnasiet men det var ju ett tag sedan och det var väldigt övergripande. Av vad jag har förstått så ska vi nu läsa främst kogniktiv psykologi, som jag faktiskt tycker verkar vara väldigt relevant och intressant.
Det blir party på torsdag på kåren, tänkte passa på då jag ändå fyller år på onsdag =) Har iaf fått med mig Jessica och Hamza och de är bland de viktigaste så det ska bli kul =) Sen får vi se om Maggan (Magnus) hänger på också och det är några andra roliga som kommer vara där också. Men järnjänget får det ju iaf vara ;)
Fick för övrigt en mindre rolig överraskning i lördags som jag tyckte jag kunde ha varit utan. Men den behöver jag inte skriva här :P
Som jag förklarat för min söta mamma ett par gånger så skriver jag bara saker här som alla kan få läsa, tar inte upp privata saker eller som kan såra andra eller dylikt. Nu är det inte många som läser här iof men man vet ju aldrig vem som kan snubbla in. Så det är kul om familj och vänner läser sen bryr jag mig inte om vilka andra som får för sig att intressera sig för mitt babblande. De flesta jag känner får höra allt innan jag skriver det här ändå ;)

Nu börjar snart Torchwood så jag ska nog avsluta här.
Kram på er mina sötsaker =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0