Ingen bra början

Mitt förhållande till den här bloggen börjar inte särskilt bra skulle jag tro. Skrivit ett fint och långt inlägg, ska förhandsgranska och när jag sen försöker publicera på något vänster så försvinner allt. Bara lite irreterande. Men jag ska försöka skriva igen med lite fin och positiv ton.
Sen så är inte min relation till bloggandet överhuvudtaget särskilt positivt från början heller, jag tyckte det var en grotesk kultur tyckte jag, jag föredrog dagboken jag. Det ska vara så anonymt som möjligt. Men samhället förändras och vem är inte jag som inte förändras med den, så länge det inte går över mina principer helt förstås..

Klockan är kvart i två och jag har ännu inte lyckats ta mig in i duschen och klä på mig. Var inte längesen jag gick upp iof och trollet han ligger fortfarande kvar. Inte så konstigt dock, jag somnade in runt halv fyra och då satt han fortfarande upp. Tror att han helt enkelt måste lägga sig efter mig då det är han som är nattmänniskan och jag är morgonmänniskan. Eller så är det så enkelt att han vill kunna skriva på sin bok och det gör han bara när han är ensam nu för tiden. Helt förståeligt, jag kan inte ens skriva en blogg om det är någon i samma rum. Konstigt nog när ändå är så många som läser den. Kan vara för att jag känner mig som en öppen bok under tiden som jag skriver och så koncentrerad i mina tankar så jag vill inte bli störd.

Igår var en trevlig dag, förutom att den då spenderades i Vänersborg (skitstad). Jag o trollet umgicks med hans mamma och svärfar i deras båt som de hade lagt relativt centralt. Är vattenfestival i Vänersborg i helgen så det var mycket folk (för att vara Vänersborg) och en del musik. Men vi satt bara i båten och pimpla vin och åt jordgubbar så det var mysigt ändå. Dock var jag bakfull då jag festade rätt hårt i torsdags, var lite sommaravslutning för Västsex. Så då blev jag också officiellt exad med en shot kalles (mycket peppar), ett spex och ett X på ryggen på min overall. Så nu var det klart iaf, lite sorgligt men skönt att inte behöva ha all den press över sig hela tiden längre. Och alla roliga människor lär jag fortsätta se ändå om inte lika ofta dock.

Idag ska nog spenderas i solen på något sätt. Antingen nere på Strandgatan eller på minigolfen, den roliga av dem alltså inte den på Spikön. Finns väl en viss risk att det kommer bli båda alternativen iof. Det beror på när trollet tänker gå upp. Men nu är det nog dags för frukost skulle jag allt tro.
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0