Fantasifull men arbetslös

Som högskolestuderande så hatar jag somrarna. Allt kämpande med att kunna försörja sig eller bara ha något att sysselsätta sig med. Vissa av mina vänner bor fortfarande med sina föräldrar eller så har de studentlägenhet med hyresfritt på sommaren så de har kunnat lösa det på den vägen. Själv är man sambo med ett lån som betalas med typ 1200 i månaden så pengar är ett konstant måste i min lilla värld. Jag har sökt en hel del jobb och jag sökte även en sommarkurs. Tyvärr var jag en dag sen med min anmälan till sommarkursen så jag hamnade sist i högen och kom inte in. Inte heller hört från ett enda ställe som jag har sökt arbete på. Tills igår. På avslutningsfesten för mitt program så kom jag i kontakt med en tjej som hade gått klart och de sökte extra folk på hennes arbete. Hon sa åt mig att skicka in min ansökan och det gjorde jag för nästan två veckor sen. Då det lät brådskande på henne så gav jag upp hoppet när det gällde det arbetet också när det hann gå så lång tid. Tack och lov så ringde hon igår och ville att jag skulle komma dit idag, jag hade dock trott att jobbet var här i Trollhättan men till min förvåning så visade det sig vara i Uddevalla. Skit sak samma tänkte jag, jobb som jobb. Jag är inte särskilt kräsen just nu. Intervju gick bra, inte för att det var så mycket till intervju. Hon berättade lite vad jobbet gick ut på och visade mig runt och hon ska nu höra av sig på måndag. Jag tror att jag kommer få det men är inte helt hundra ändå. Ska bli intressant arbete dock, jobbet är på Fotoquick/Aircall och jag kan inte mycket om mobiler eller framkallning av bilder om man säger så. Visst jag läste foto i gymnasiet men då lärde vi oss mest den hederliga konsten att framkalla för hand medan de på Fotoquick gör allt via datorer och maskiner. Men hon ska lära mig och jag tror allt att det ska gå bra. Det enda som är segt är att bussen går inte direkt ofta till Uddevalla men vi får väl se. Sen om jag är duktig kan jag också få jobba i Trollhättan och i Göteborg så det kan nog bli en hel del flängande fram och tillbaka. Men glad är jag för det. Kunde ju inte få försörjningsstöd från soc så detta är verkligen happy days om jag får jobbet, sen skadar det aldrig att få in en fot på en arbetsplats.

Just nu sitter jag och lyssnar på Linkin Park, har upptäckt deras nya skiva och den är mycket bra. Har lyssnat på dem tidigare och tyckt de var helt okej, hade en vän som älskade dem fast hon verkar nu ha gjort tvärtom. Jag tycker de har blivit bättre.
Lite kul att skriva blogg ändå, har fått upp mitt tycke för skrivande i allmänhet. Skrev mycket dikter och noveller när jag var yngre och fått höra att jag är bra. Inte för att jag tror på det alla gånger men jag gick journalistik i gymnasiet så något har väl min skrivarkonst förbättrats skulle jag tro. Dikter har jag nog gett upp helt nu men är helt klart sugen på att skriva noveller igen samt kanske påbörja den där boken som jag alltid har haft i huvudet sen högstadiet. Vem vet, trollet skriver på en bok så vi kanske kan bli ett riktigt författarpar. Dock skriver vi om mycket olika saker. Jag lever mest i en fantasivärld medan han fokuserar på verkligheten. Tror nog vi kompletterar varandra väldigt bra på det sättet, han drar in mig i verkligheten när jag behöver det och jag drar bort honom från verkligheten när han behöver det.

Nu blev detta en väldigt lång blogg men det visar bara på hur mycket jag tycker om att skriva. Nu är det nog dags att ringa mina söta föräldrar för att se om det är några nyheter angående min systers bröllop samt berätta om dagens intervju och eventuellt goda nyheter.

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0