Mölndal i helgen

Har varit i Mölndal och firat mamma i helgen som varit nu. Alltid lika mysigt att få träffa familjen. Även fast jag åker ner och träffar föräldrarna så är det inte ofta båda systrarna också är där så det var kul. På fredagen var det bara jag och trollet men på lördag kom båda systrarna, den ena från malmö med sin fästman och den andra från gbg. Då det var fotboll på kvällen så hade jag och mamma pratat om att gå på bio med tjejerna så kunde killarna få titta på fotbollen själva. Dock ville min äldsta syster titta på fotboll hon också. Så mycket för att man bara ska anta att flickor inte gillar sport ;) Så efter en halvstressig men supergod middag så försvann vi iväg till biopalatset för att se The Happening. Egentligen var jag mer sugen på Spiderwick men den visades bara mitt på dagen.
The Happening var hur läskig som helst och jag överanalyserar materialet som vanligt. Om hur bra regissören har tagit fram hur känslig människan egentligen är och på ett sådant enkelt sätt göra en väldigt skrämmande film.
När vi kom hem var det en mycket stark whiskeydoft i vardagsrummet och ett gäng som var lika glada ändå även fast det var en förlust i fotbollen. Så det blev några glas vin och så däckade iaf jag vid halv ett eller nått.
På söndag var det lite mer officiellt firande av mamma, hon fick en parfym och en ögonskugga av barnen. Efter det gick jag, mamma, trollet och den äldsta systern ut på promenad. Skogen vid herkules och gunnebo är alltid en fin promenadsträcka. Jag och mamma hamnade dock efter för de andra två var alldeles för hurtiga för vår smak. Typiskt nog när vi hade kommit runt till herkules igen och man inte hade trädens skydd så började det ösregna. Vi kikade efter troll och syster utifall de väntade på oss där men icke. Så hem kom man pisseblöt, trött och törstig men ingen syster eller troll. Visade sig att de hade suttit under ett regnskydd vid herkules så vi kunde inte se dem och väntat ett bra tag på oss innan de gav upp.
På kvällen kom mormor, moster samt min gudmor med man för att fira mamma också. Så det var trevligt. Strax efter middag och fika åkte jag och troll hem.

Idag sitter jag och väntar på att de ska höra ifrån sig på Fotoquick utifall jag får jobba där eller inte. Blev glad över att min bästis har skickat mail från Dublin och berättat vad hon har haft för sig hittills. Att hon har träffat sexguden är bara hur häftigt som helst med tanke på att senast vi såg honom var 3-4 år sedan i Edinburgh. Saknar min babe en massa så det känns bra att veta att hon har det roligt och trivs där hon är.

Nu ska jag sätta mig och plugga igen, är nog dags.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va? hur har hon lyckats att träffa honom? det är sådant bara ika lyckas med. hoppas du har det fint och får jobba. kram

2008-06-16 @ 20:36:40
Postat av: Bea

Jag fattar inte hur hon lyckades med det jag heller men Ika är alltid Ika och hon lyckas med det mesta :p

Jodå, inget jobb i sikte ännu dock.

2008-06-17 @ 12:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0