Ett försök till

Började dagen med att gå till dietisten på vårdcentralen. Remisser is the shit förresten så behövde bara betala 80 kr. En mycket trevlig kvinna må jag säga, vi diskuterade det vanliga. Bollade lite idéer om vad det skulle kunna vara som gör att jag fortsätter gå upp i vikt. Den främsta orsaken kom vi fram till att det var för lite motion. Så har fått ett käckt litet schema som jag ska fylla i varje gång jag promenerar, cyklar eller vad som helst. På så vis kan jag ha koll på mig själv. Ska träffa henne igen i mitten av augusti då vi ska gå igenom mina kostvanor lite mer detaljerat.

Efter bar det direkt bort mot kåren för att träffa Erika och fixa lite med protokollen. Gick rätt så smärtfritt, känner mig väldigt elak som skapat så mycket problem för henne och andra men inte så mycket att göra åt saken just nu förutom att få iordning på papprena så gott som det går. Efteråt gick vi och luncha med min favorit tacopaj, mumma. Massa sallad och gott bröd till. Inte fy skam på den lunchen, även fast man får vänta en stund på maten. Ska träffas imorgon på kåren igen då det var två protokoll som vi inte fick ut och som jag ska försöka fixa nu.

Snart har iaf trollet semester så vi lär väl hitta på lite saker då. Jag håller tummarna för en tripp upp till Stockholm, en helg hos hans mormor och morfar i stugan och en tur med mina föräldrars segelbåt. Då skulle jag nog vara rätt nöjd sen. Annat som är inplanerat är planeringshelg i Malmö och sen själva bröllopet förstårs. Ska bli riktigt roligt. Otroligt nog ska jag på bröllop innan systerns bröllop också, jag som bara gått på ett tidigare i mitt liv ska nu på bröllop två helger i rad. Fast då troll jobbar så ska vi inte på vigseln på första bröllopet utan bara själva bröllopsfesten. Det ska bli trevligt dock.

För övrigt så känner jag mig väldigt motiverad just nu innför allting. Vi får se hur det känns imorgon men jag hoppas på det bästa.
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0