Ajajaj

Har börjat dagen med läkarbesök. Fick order för ett par veckor sedan av min barnmorska att jag behöver konsultera en läkare angående min vikt. Har gått upp lite för mycket lite för fort så det kan ju vara något som är fel. Så kl 9 idag släpade jag bort mig till vårdcentralen. För det tar ju hela 5 minuter att gå dit ifrån mig. Aldrig varit med om en sådan hispig läkare och han pratade så fort och verkade allmänt nervös. Sen fick en sjuksköterska ta blodprov, usch och fy. Har traumatiska upplevelser från detta sen tidigare. Speciellt att sticka i fingret, när jag var mycket yngre så var jag jätte rädd när sköterskan skulle sticka mig i fingret så hon sa att vi kunde skippa det. Men precis när jag tittade bort så stack hon mig iaf, aj aj mycket illa. Trauma trauma trauma... ;) Sen för lite mer än ett år sedan fick jag åka till NÄL och operera bort blindtarmen och under undersökningen så skulle de ta blodprov på mig då också, de stack mig säkert 9 gånger eller så, mindre trevligt.. Idag slapp jag iaf undan med ett stick i armen, som inte fungerade. Det vanliga sticket i ett av fingrarna och ytterliggare ett stick i ett annat finger där sjuksköterskan pressade blod ur mig. Inte alls smärtsamt, jag lovar.. Så det har väl inte varit en superbra start på dagen om man säger så.

Resten av dagen ska jag väl förhoppningsvis plugga lite och röja i lägenheten. Kanske borde slänga i mig någon sorts frukost. Ska försöka äta var tredje timma men det går inte så bra än så länge..  Skulle inte tacka nej till en tupplur heller, var uppe alldeles för sent igår för att sedan gå upp kl 8. När trollet gick och la sig vet jag inte, vi tog en tupplur båda två på kvällen. Jag gick upp runt 22, han gick upp igen runt halv ett... Varför han ens gick upp det vet jag inte. Han är lite sådär knasig ibland.  Nä nu får det bli lite persika till frukost tror jag allt.
Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0