Long time no see

Oj nu var det allt länge sedan jag skrev sist. Har ingen ork oftast till att sätta mig och skriva alla gånger. Konstigt nog då det inte direkt är särskilt krävande. Kan vara att jag behöver tänka så mycket då :P

Dagen har spenderats på Liseberg med trollet mitt. Det var mysigt, glo lite på den kraschade Rainbow, ta en romantisk tur på Sagoslottet och lura med trollet på en Flume Ride-tur så att han blev pisseblöt. Fick min traditionella lisebergsnapp samt fick vinna en ask med chokladhjärtan på ett av hjulen. Så det var en rätt lyckad dag. Vi kom iväg lite sent dock så vi kom inte tillbaka till Mölndal förrän strax efter 22. Blev en kort visit hos mina söta föräldrar, en liten fika på chokladhjärtan och té.
Imorgon är starten för Fallens Dagar, den ska spenderas med tvätt, systembesök samt eventuell utgång på kvällen. Nu känner jag inte för det särskilt mycket men är rätt trött också. Ska gå och lägga mig snart, bara få skrivet här och slösurfa lite till. Troll sätter sig och tittar på Rambo för tredje natten i rad, alltså blev det film nummer två då han tittade på den senaste först.

Fick mina aptitdämpande tabletter idag, är lite osäker dock efter ha läst en hel del forskningar om dem och de olika ämnen som finns i. Flera av dem är skadande för kroppen i för stor mängd men det är inte lätt att veta då det tycks vara väldigt individuellt. Men jag får börja med en mindre dos och så får vi se vad som händer. Ska banne mig få ner den här vikten nu och jag testar alla metoder som inte innebär att jag svälter mig själv. Jag försöker tänka på min hälsa samtidigt och vad som är bäst i längden. Tror inte på Cambridge och annan liknande skit, visst man går ner och det med råge men vad händer sedan? Risken är mycket stor att man går upp allt igen, kanske till och med mer.

Nästa vecka börjar troll jobba igen så det blir det till att sysselsätta sig själv igen. Men bestämt mig för att ändå gå upp när han går till jobbet (han börjar inte så tidigt) och ta en promenad. Fick även en bunt med kort från mamsen idag så jag ska försöka få iordning på mina fotoalbum. Funderar också på att skaffa en riktigt kamera så man kan fylla mitt och trolls gemensamma fotoalbum med lite fler bilder. Just nu är det bara bilder från sommaren för ett par år sedan. Fick även bilder från min skottlandsresa. "Yay" säger Bea då ^^ Älskar min skottlandsresa, är bland det roligaste jag har gjort. Jag och söta tjejkompisar som spenderade 5 dagar i Edinburgh under festivaldagarna. Underbart roligt. Det var tider det =) Nu är det andra tider men de är lika fina de, fast på ett annat sätt. Har insett att livet ändras konstant och det är inte så mycket att göra åt saken. Tror på ödet till en stor del, speciellt när det gäller mig och troll. Det var verkligen ett ödets nyck och jag är väldigt lycklig över det. He is my soulmate så att säga. Klart att livet inte är perfekt hela tiden men det kan vara så gott som.

Nu tjötar jag som vanligt och jag kan mer eller mindre sitta och skriva mina memoarer om jag verkligen kommer igång så jag får avrunda det här. God natt och ha det gott! Kom gärna till Trollhättan för lite party i helgen om ni känner för det =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hörde nyligen att enligt taichi eller vad det nu kan vara, så är det enda som är konstant i livet, förändringen. det stämmer ganska bra. det är bra att du tänker långsiktigt med hälsan. du ska ju ha din kropp hela livet så man får ta hand om den. kram /elina

2008-07-23 @ 16:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0