Babbel

Har insett att jag inte är så duktig på det här med bloggande. Det är så mycket som jag tänker och som jag vill skriva ner men tycks sällan komma till skott för att verkligen sätta mig ner. Ska försöka bättra mig tror jag allt. Hittills har jag mer fokuserat på vad jag sysslar med om dagarna men då det sällan finns allt för mycket att berätta om så tror jag att jag mer ska fokusera på tankar och känslor. Det är sådant som jag behöver skriva för att må bra då jag sällan kan få ut det verbalt. Det är inte helt ovanligt att när jag väl säger nått om vad jag verkligen känner så blir det mer format som en sarkasm så att få tar mig på allvar. Har väldigt svårt för att prata med människor om mina innersta tankar. Tror väldigt få känner den person som jag faktiskt är egentligen på grund av det. Och det är nog rätt så sorgligt. Nu har jag iof få nära vänner men de får inte höra mycket heller. Den som känner mig bäst är nog faktiskt trollet. Är roligt, blev vid ett tillfälle kallad för Emo-Bea av en kille på kåren då han tyckte att när jag skrev på vårt forum så var jag bara deppig och negativ. Och det är väl inte så långt ifrån sanningen. Är ofta deppig och negativ även fast jag ofta framställer mig som en väldigt positiv människa och vill gärna vara en men jag är mer av en människa som är väldigt svag, klarar inte av att stå på mina två egna ben eller ta egna beslut. Jag känner att jag behöver konstant stöd i mitt liv. Mycket på grund av mitt väldigt dåliga självförtroende skulle jag tro. Sen misstänker jag att jag är långt ifrån den enda som är på det här sättet.

Jag är även expert på att bara ordbajsa om det var någon som missade det i tidigare stycke. Är väl därför jag har klarat högskolan så smidigt som jag har gjort hittills. Kommer bli sämre då det nästa termin kommer bli mer salstentor än filosofiska hemtentor. Men det är en erfarenhet det också och jag längtar faktiskt till att skolan börjar igen. Jag trivs egentligen väldigt bra med min klass. Den senaste terminen anser jag mig ändå ha fått väldigt bra vänner som jag verkligen inte trodde i början. Speciellt den tjej som jag skrev min B-uppsats med, vi hade knappt pratat tidigare så det var ren slump att vi valde att skriva tillsammans. Men där tycker jag att jag har fått en riktigt go vän som jag inte kommer släppa i första taget. Tråkigt dock så har hon åkt hem nu över sommaren så vi kommer inte ses tills efter sommaren.

Imorgon bär det av till Kungshamn igen och om vädret håller sig någolunda så blir det en tripp till Nordens Ark som kan bli lite mysigt. Ytterliggare en fakta om Bea är att hon absolut älskar djur, allihopa. Inte alla insekter dock men kan verkligen inte låta bli... Vill även åka till Stockholm så att vi kan gå till skansen, vore skoj.

Borde nog väcka trollet nu då klockan börjar bli lite mycket. Vi var båda uppe sent igår iof, var tvungen att titta på Sweeny Todd då den gick på tv ^^ Och jag har en mamma som tycker om att ringa och väcka en och sen inte låta en gå och lägga sig igen :p

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Hanna

åk till kolmårdens djurpark istället:)

2008-07-06 @ 23:23:27
Postat av: Tezzan

Ser faktiskt inte alls dig som en deppig tjej. Snarare en mycket smart och glad tjej som tänker mycket.

2008-07-24 @ 17:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0