Äntligen sanning men roliga följder

Har haft en jättekul helg. Som jag har skrivit tidigare så skulle vi fira min äldsta syster i Göteborg i lördags men det var inte riktigt helt sant. Vi fick firat henne lite i Malmö i stället då vi hade anordnat en överrasknings-möhippa för min andra syster =)
Det roliga började i fredags med en Thåström/Kent konsert. Tack o lov var Thåström först men många av Kent-fansen var odrägliga för de skulle ändå stå långt fram men stå o klaga på musiken eller sätta sig på marken eller bara gå runt...  Väldigt fint konsert iaf och jag var allmänt lycklig över att få lyssna på Die Mauer live ^^ (måste göra små pauser i skrivandet då och då för jag håller på att laga mat, kassler och ris.. :P)
Efter kanske fyra Kent-låtar så gick vi, även fast det var rätt roligt att se en hårdrockare stå och headbanga till socker.. Men så roligt var det inte och vi skulle först till Mölndal och sedan vidare till Malmö. Tror vi var framme runt två på natten där vi blev välkomnade av en kompis till min syster där vi skulle sova i helgen. Vi somnade runt halv 4 och sen upp igen halv åtta, troll gav sig iväg med Jennys sambo och vi tjejer började göra iordning oss för att sticka iväg till syrrans lägenhet för att göra iordning för kvällens middag.
(paus igen för att äta mat)
Sedan iväg till en park i centrala malmö för att vänta på systern som fått springa runt på stan med hjälp av olika rebusar för att sedan hitta fram till oss. Där hade vi en väldigt mysig picnic, senare fick hon manikyr och efter det gick vi till en studio där hon fick spela in en låt och vi andra tjejer körade. Det var jättekul. Efter det gick vi hem till syster där middag var iordninggjord av en privat kock som var "headchef" på en nyöppnad restaurang. Hur lyxigt som helst med fyra rätter. Under middagen turades vi om att duscha och göra iordning oss då vi senare skulle ut på ett ställe som heter Swing Inn. Det var ett väldigt skumt ställe må jag säga, ni som hängt mig sen Golden Days dagarna förstår när jag säger som att det var likadant fast snittåldern låg på 30-50 år :P det var raggningar hej vilt och troll blev uppraggad vid baren av en kvinna i 40-års åldern. Creepy... Men det var sannerligen underhållning :p Var helt slut när vi gick hem till Jenny igen vid 4, gå hela vägen i högklackat var inget underbart heller. Den sista biten gick jag på ren adrenalin för jag hade så ont.  På söndagen samlade vi oss hos systern och käka pizza ett helt gäng, var mysigt. Sedan åkte vi hem, gjorde ett litet stopp i Mölndal och fikade lite med föräldrarna och sen hem till Trollhättan. Så det har varit min helg och det har varit väldigt kul =) Alltid intressant med nya upplevelser.
Idag har varit ytterst tråkigt dock, alla mina vänner är upptagna. Jessica är ju borta över sommaren, Tezzan i Stora Höga, Darre och Erika är bortresta och Hamza var upptagen. Så här sitter jag och inte gjort något vettigt. Är verkligen för varmt för att göra så mycket heller, hade jätte gärna stuckit och badat någonstans men vet knappt vart man kan åka och lär inte göra det själv. Jag som vill testa min nya läckra baddräkt =)
Nästa helg är det Mölndal som gäller för att faktiskt fira systern denna gången. Veckan får jag väl sysselsätta mig så gott jag kan, förhoppningsvis sticka och bada med Hamza nån gång iaf.
Orkar inte skriva så mycket tankar denna gången, mycket för att jag är trött och slut i huvudet samt att de få tankar jag har är inte för allmänheten så att säga. Så adjö för denna gången
ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Hanna

E inte ja din kompis:( när ja kommer hem kan väll vi leka? :)

2008-08-03 @ 15:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0