Ensam igen

För nu har troll börjat jobba igen. Är väl sådär roligt, har ju vant mig vid att ha honom hemma hela tiden och att vi kan hitta på saker när vi vill. Så nu är det bara till att sysselsätta sig själv. Alltså händer det inte särskilt mycket just nu. Tog en promenad idag men dum som jag är så gick jag i jeans och långärmat och tog inte med mig något vatten. Så det blev tyvärr bara en halvtimma istället för den timma som jag hade tänkt mig. Höll ju på att svimma av värmen. Kände dock att jag iaf hade energin till att gå i en timma så på det viset var det positivt.

Fortsätter med mina aptitdämpande piller men vet inte om de faktiskt gör något. Ingenting som jag har märkt så direkt förutom min paranoia när det gäller sådana saker och bieffekter :P Har slutat med både läsk och saft nu iaf, dricker bara vatten och mjölk. Så lite duktig känner jag mig. Måste få göra det för det lilla för annars lägger jag av för lätt. Har äntligen kommit till den insikt iaf att jag kan inte gå ner 10 kilo på en vecka utan jag får ha tålamod för ett långsiktigt mål. Det viktigaste är att min kropp mår bra och att jag är frisk.

I helgen var det Fallens Dagar här i Trollhättan, vår egna mini-festival. Den var rätt misslyckad i år, speciellt då det skulle föreställa ett 50-årsjubileum. Öltälten stängde redan kl 1 och det var bara fånigt för då går ju alla hem. Vi tog det rätt lugnt i år, stannade bara inne fredag kväll och myste men lördag blev det rätt fullt upp. På morgonen var det champagnefrukost med Breakfast Club som är den årliga traditionen. Var väldigt trevligt och man blev väldigt mätt med all mat. Min favoritblondin kom allt med och hon skulle även sova hos oss på natten. Därefter blev det en snabb visit hos mina favoritgrannar för att se hur det går med lägenheten. De har fått det väldigt mysigt faktiskt, samt att de var hundvakt för världens sötaste drever som var hur kelsjuk som helst. Sen var det konstituerande möte för Västsex som jag inte behövde gå på ^^ Men andra gjorde det så då satt jag bara hemma och vilade. Sen kom folket hem till oss för en tacosmiddag och lite fest. Vid 21-22 tiden kom fint folk och favoritblondin nummer två från göteborg. Så det var väldigt trevligt. Tyvärr regnade det allt för mycket på kvällen så öltälten var inte så mysiga så vi satt mest och frös och gick hem igen strax innan 1. Söndagen var bara en typisk bakfylle dag sådär, även fast favorit blondin nummer ett lyckades få ut mig på en timmas promenad i regnet.

Nu sitter jag bara och häller i mig vatten efter den hemska promenaden och funderar på vad syrran ska få i födelsedagspresent. Kan vara bra att fixa snart då vi ska till Göteborg på lördag och fira hennes födelsedag. Ska bli trevligt =) Tycker alltid om att få komma hem även fast det bara är för ett kort tag.
Mitt vatten smakar konstigt dock =/ Haft vattenkannan i kylskåpet och det är något som luktar skumt därinne. Kom fram till att det var apelsinerna som inte mådde så bra längre. Är väldigt duktig på att köpa frukt men glömmer sen av dem när de väl ligger i kylskåpet.
Nu ska jag fundera på om det är dags för mat snart, kebabsallad. Samt att detta börjar bli en väldigt lång blogg, som vanligt...

Ha det gott!

Ps. Har börjat läsa en massa manga och läser just nu en väldigt bra serie som heter Aishiteruze Baby, väldigt mysig och söt berättelse. Faller oftast för de romantiska, spännande historierna. Om ni gillar manga så rekomenderar jag www.onemanga.com. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0