Filmkväll

Det var min gårdag, började runt 18-tiden skulle jag tro. Har haft lite av en musikalperiod, bland annat tittat på alla High School Musical-filmerna. Handlingen är som den är men musiken är bra gjord iallfall.
Iallafall, började därför kvällen med "Camp Rock". Disney produktion med The Jonas Brothers. Ja, det sa väl egentligen allt men jag var nyfiken. Kom inte alls upp i samma klass som High School Musical och det säger väl en del det också. Men den hade sina söta stunder.

Efter det hade Flicka med pärlörhänge börjat på tv. Har läst boken och uppskattade den en hel del och därför blev det väl svårare att uppskatta filmen skulle jag tro. Har i och för sig sett den förut och jag är fortfarande besviken. Sluter faller bara platt. Och filmen är hackig, personligen tycker jag nästan att man behöver läsa boken för att förstå filmen. Eller så förstår man helt enkelt filmen på ett annat sätt om man inte har gjort det. Fast måste ändå erkänna att Scarlett Johansson spelar Griet väldigt bra.

Efter ha zappat runt på tvn i fem minuter så blev jag dock uttråkad och ville se en till film. Var sugen på något gulligt så det fick bli Mary Poppins. Om den finns det egentligen inte mycket att säga. Det är en klassiker. Studerat för mycket genus nu bara så under en stor del av filmen så gjorde jag mest en genusanalys. Är lite skadad nu för tiden.

Sen funderade jag på att kanske gå och lägga mig, klockan var strax efter 24. Men då satte sig sambon för att titta på Batman och jag hade lyckats snubbla över en film vid namn Repo! The genetic opera. En rockmusikal som utspelar sig i framtiden där den nya trenden är organ-plastikoperationer. Mycket bra musik och en intressant handling. Anthony Head, som bland annat spelar Giles i Buffy-serien, var väldigt bra. Hans röst var fräck och varierande. Även Sara Brightman spelade en väldigt intressant karaktär. Se den vill jag defintivt rekommendera. Paris Hilton är som vanligt med för att vara en sexsymbol mer än för hennes talang men hon är inte med så mycket så det är inget att oroa sig för ;)
Såg även nu att de har gjort en "normal" (alltså inte i musikal-format) version av filmen som kommer 2010. Repo Men, så är man inget fan av musikaler så kan ni se den istället för själva handlingen var bra tyckte jag.


Ja.. nu sitter jag mest och oroar mig inför morgondagen då jag ska sätta mig och ringa runt efter praktikplats. Har en oerhörd telefonskräck. Spelar ingen roll hur mycket logik men sätter in i det, lika läskigt är det ändå ;) Men ska ändå ringa, övning ger färdighet. Det är lite som när jag ska åka skridskor. I och med att jag gör det så sällan så har jag glömt av hur man gör varje gång så det är bara att lära sig igen men sen är det inga problem. Så när jag behöver ringa mycket så är de första samtalen lite osäkra men sen är det inga problem.
Förhoppningsvis går det bra iallafall för sen blir det till att koncentrera sig på opponeringen som är på torsdag. Är både lite nervös och förväntansfull. Hoppas på många intressanta diskussioner.

Nu blev det sannerligen ett långt inlägg. Hoppas de flesta orkade sig igenom allting.

Dagens visdom: Har du inget att säga så är det lika bra att vara tyst ;)
Dagens låt: 30 seconds to mars - Kings and Queens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0