Som vanligt...

så suger jag röv på att skriva i lilla bloggen.. :P

Ja nu har iallafall skolan börjat igen. Måste säga att det är skönt att få komma igång. Är ju ändå sista året nu =) Dags för Kulturvetenskap C och C-uppsatsen. Måste säga att jag blir nog lite besviken om inte jag och Jessica får VG igen. Vi har ju rätt höga förväntingar på oss med tanke på att vår B-uppsats. Var ju bara vi och en uppsats till som fick VG då. Det svåra är bara att komma på ett uppsatsämne. Finns för mycket att välja.
Aja, just nu är det bara förberedande kurs. Gå igenom olika teorier och metodiker men det är kul även fast dagens föreläsning om performance och performativitet var lite seg.

Segast är däremot att jag inte får CSN ännu så väntar spänt på att resultatet från sommarkursen ska komma. Blir det godkänt där, som jag faktiskt tycker det borde bli, så är CSN inget problem. Men segt att vara utan pengar. Vill gå och klippa mig samt färga håret. Har ju upptäckt frisörskolan här i Trollhättan, jag vet jag är lite seg, och det är betydligt billigare där. Väldigt tacksamt när man är fattig student, larvigt att hårfärgning ska kosta upp till 700-800 kr hos en vanlig frisör.

Har börjat träna nu också. Mina föräldrar är urgulliga och gav mig ett terminskort på Älvhögsborg i tidig födelsedagspresent. Så var på dans-areobics igår och fått träningsvärk i magmusklerna för första gången på väldigt länge. Roligt pass dock =) Idag skulle jag gått och simmat om inte Hamza hade varit helt snurrig och glömt av mig :p Och imorgon har jag inbokad tid med en gyminstruktör som ska lägga upp ett "schema" för mig.
Bestämt iallafall att jag ska gå på dans-areobicsen varje torsdag och gymma övrig tid till att börja med. Får se hur jag ska lägga upp det längre fram.

Imorgon hoppas jag även utgång till Kåren, måste ju passa på medan det är Inslussning (nollning). Ledsen men kommer inte vänja mig bort med nollningen riktigt ännu ;)

Dagens visdom: Att ha med morötter till föreläsningen är både bra och dåligt. Man slipper köpa en macka men det låter ju så fruktansvärt när man äter dem :P

Dagens låt: Millencolin - The Ballad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0