Övertrött osv

Hej Hej!

Vet inte riktigt varför jag inte ligger och sover just nu eller jo det vet jag. Hatar att sova mitt på dan egentligen. (Ja Jessica, hata är ett starkt ord =P ) Men skulle kanske behöva det vad vet jag.
Våra roliga lärare gav oss seminarieuppgiften bara en dag innan den skulle vara inne så satt uppe till kl 4 imorse för att skriva klart. Gick upp igen kl 8. Att jag faktiskt kunde sitta och diskutera under seminariet var ett under.

I samband med pluggandet blev jag dock en liten Spotify-nörd. Jag måste ha musik på när jag pluggar annars kanske jag inte koncentrera mig. Men jag är trött på min mp3 och radion är bara jobbig då jag måste byta kanal så fort det kommer en låt jag inte gillar. Så tog och fixade Spotify och blev faktiskt förvånad över hur enkelt det fungerar. Inte ännu orkat fixa en spellista men har snott andras så har en 11 timmar lång lista med musik från Scrubs och musik från One Tree Hill. Väldigt mysig musik, speciellt till studierna.

Imorgon blir det till att shoppa med Jessica och det ska bli riktigt sköj ^^ Fick även köpt lite korsordstidninger, mitt vardagsnöje som jag inte haft råd med i sommar.

Men nu kommer jag till anledningen till att jag satte mig och skrev. Som vanligt är det att jag egentligen är upprörd över något. Den här gången är det Sverigedemokraternas otroliga idioti som har triggat igång det. Läste en intervju med deras partiledare i Expressen. http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.1709455/om-vi-skulle-bli-vagmastare-sa-tvingar-vi-oss-till-inflytande

Bara uttalandet om att tvinga sig till inflytande när det bara eventuellt kommer hamna över 4%-gränsen känns ju stabilt. Men den här intervjun är otroligt skrattretande. Expressen frågar om diverse olika punkter i deras program, för att se vad de faktiskt säger utöver deras invandrarpolitik. Och det är bara undanflykter det mesta. Till exempel angående facket, MBL och LAS. De tycker inte om dem och skriver egentligen att de vill ändra eller ta bort dem. Men i intervjun säger han att det är bara är ett idéprogram. Om det ska genomföras eller inte väntar de med tills de är med i regeringen. Samma säger de om barnpenningen som de vill höja så att det räcker med bara en förälder är hemma. Okej för att Expressen styr intervjun här så får jag ändå till viss del hålla med om att detta ökar ändå chanserna att mammor blir de som stannar hemma. Samt att det faktiskt är negativt gentemot pensionssystemet. Och hur ska man kunna veta om de är några att rösta på om allt är idéer som de inte vet om de vill genomföra eller inte? Då har man ju ingen aning om vad det är för parti man röstar in. Och att de vill göra iskränkningar på aborträtten med förklaringen att det är vanligare att kvinnor är abortmotståndare än män. Vad spelar det för roll? Jag vill varken att en man eller kvinna ska bestämma över min rätt att skaffa barn. Absurt!
Detta tycks vara ett parti som inte vet vad de vill, utöver i invandrarpolitiken det vill säga. Får de något att säga till om efter nästa val så ska jag nog fundera seriöst över att flytta till Kuba!

Så nu har jag fått ur mig lite aggressioner. Tack för mig!

Dagens visdomsord- tro det värsta om alla så blir du kanske glatt överraskad

Dagens låt - Jimmy Eat World - Kill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0