Ack denna värmen

Ja, nu har jag varit lite sämre på att skriva här igen. Men det har väl inte hänt särskilt mycket heller. Crii har haft sitt 10-dagars pass igen så jag har väl mest suttit här hemma tyvärr. Samtidigt har jag knappt orkat något på grund av värmen. Satt mig på träningscykeln ett par gånger men det var en kamp. Aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. Varsågod för den informationen ;) Har även rensat en del här hemma.
Förra helgen var vi iallafall och spelade minigolf både lördag och söndag. På lördagen var vi på Spikön, då vann Crii. På söndagen var vi i Lunnen och spelade. Den banan är betydligt roligare, samt att jag vann :P

Dieten fortsätter, inte orkat tänka på den så mycket jag bara gör det. Och det är väl positivt på sätt och vis. Är min tredje vecka nu och Crii sa idag att jag såg lite smalare ut men jag har inte orkat väga mig ännu. Det är alltid en besvikelse ändå så är lättare att bara köra på GI och inte tänka så mycket på om det ger effekt eller inte. Tappat mitt sockersug till en stor del iallafall. Köpte en liten påse ostbågar (favoriten) förra veckan och kände inte ens för att äta upp den.

I helgen är äntligen pojken ledig, vi ska bara ta det lugnt dock. Hade gärna badat men typiskt nog så går inte det just nu. Jag vet, är lite utlämnande just nu men skiter ärligt talat i det. Är min blogg, jag skriver för mig själv sen får folk tycka vad de vill. Vissa tycks ha väldigt starka åsikter om hur en blogg ska se ut men orka bry sig. Är det inte meningen att en blogg ska vara personlig? Aja, min apati är lite större än vanligt just nu. Fattar inte hur folk orkar lägga så mycket energi i så triviala saker ibland. Till exempel att Michael Jackson har avlidit, ja det är väl tragiskt att han dog. Som så många andra, klart att hans närmaste sörjer. Men jag kan inte förstå när vissas liv tycks vara mer dyrbara än andras. Det gör mig bara förbannad. Och jag skiter i om någon tycker det är jobbigt att jag byter ämne femtielva gånger, jag är sådan som person.

Aja, nu får det vara bra annars lär jag aldrig sluta.

Dagens visdom: Ta en funderare på vad som faktiskt är viktigt för er här i livet
Dagens låt: Give peace a chanse - John Lennon

Kommentarer
Postat av: Therése Nyholm

Kämpa vidare gumman, det blir lättare. Framför allt när man börjar känna resultat. Nu tränar jag tre gånger i veckan och de dagar jag inte tränar tar jag med Kaare på en liten promenad! :) Jag känner mig piggare och det är itne lika jobbigt att komma iväg! Bra att svettas, då är förbränningen bra!

2009-07-09 @ 09:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0